autor: Tomáš Tyl
Autor: DK'TRONICS
Rok vzniku: 1984
Název této hry se sice zdá být prapodivným, ovšem po překladu do naší mateřštiny je poměrně duchaprostý, leč výstižný; ZIG ZAG = CIK CAK, což jak jistě víte (nebo alespoň tušíte), jsou citoslovce označující pohyb v častých zatáčkách. To je vlastně podstata hry, ale nepředbíhejme.
O co vlastně jde
Myšlenka hry ZIG ZAG je poněkud komplikovanější, ale budu se snažit vysvětlit vám ji co nejpřijatelněji.
Po nahrání hry a stištění klávesy S, se z vás stává lovec s poněkud nezvyklým úkolem. Ocitáte se v bludišti, které je složeno z jakýchsi bloků. Některé bloky se dají obejít, některé jen z části a jiné jsou "neobejitelné". V této spleti chodeb hledáte prapodivné živočichy. Jejich přítomnost vám oznámí jakési zabzučení. Uslyšíte-li jej, prohledejte veškeré chodby ve vaší blízkosti. V jedné z nich narazíte na prchajícího živočicha. Pronásledujte jej. V případě, že se vám tvor ztratí z dohledu, opět prohledejte nejbližší chodby. Když bude v bezprostřední blízkosti (např. vedle vás), upozorní vás na něj opět ono zabzučení. Až jej znova uvidíte i nadále jej pronásledujte. Musíte jej totiž zahnat do slepé uličky, odkud nemůže uniknout. Až se vám to povede a tvor bude "uvězněn", bude stát čelem k vám a zastrašovat vás svým výhružným zjevem, vystřelte na něj jednu střelu. Tím jste získali (takříkajíc) jeho duši, což vysvětlím za chvíli. Chcete-li jej zcela zlikvidovat, vystřelte ještě jednou. V levém spodním rohu obrazovky je ukazatel, který vám oznamuje, kolik máte ještě zneškodnit živočichů. Poznáte to velmi jednoduše - kolik žetonů (duší) chybí, tolik musíte ještě ulovit těch prapodivných živočichů. Když zlikvidujete potřebný počet tvorů, můžete zastřelit jednoho požírače energie - ach, pardon, v tom fofru jsem se o něm zapomněl zmínit, to však ihned napravím. Takže - čas od času (a ještě častěji) se v chodbách objevuje podivný tvor, který se bleskurychle vynoří, oslepí vás a ubere vám část energie, jejíž stav je vyznačen v pravém dolním rohu. Po odebrání veškeré energie umíráte. To je asi jediné omezení v této hře. Takže to shrňme; Musíte pronásledovat jakéhosi tvora, až jej dostanete do slepé uličky, potom jej zastřelte. Tím získáte jeho duši. Až budete mít všechny požadované duše, zastřelte jednoho energožrouta. Za veškeré tyto úkony získáváte body. Splníte-li vše, co je výše uvedeno, znamená to, že jste prošli jednou částí bludiště. Kudy se vchází do dalšího sektoru bludiště se dozvíte ihned poté, co získát e poslední potřebnou duši. V místech, kam máte jít se objeví čtvereček (uvidíte jej na mapě, v horní polovině obrazovky). Dojedete-li tam, dostáváte se do další části bludiště a celý koloběh se opakuje.
Zhodnocení
Ovládání celé hry je poměrně dobré a jednoduché (joystick nebo klávesy), grafika je také dobrá (trojrozměrný pohled je u her tohoto typu neobvyklý a na dobu svého vzniku přímo jedinečný). Celou hru doprovází četné zvukové efekty a jak již tomu bývá u her z poloviny osmdesátých let je hudba monotónní, hlučná až dotěrná.
Myslím, že hra ZIG ZAG je vhodná pro odreagování se od starostí běžného dne.
Úspěšný lov.
sobota 22. července 1995
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat